Abdeste kalkılırken
Allâhu teâlânın (rızası) için, hadesi gidermek ve namazı (edâya) müsâit olmak olmak üzere, abdest almaya niyet ettim. denilerek eûzu besmeleden sonra
Eller yıkanırken
Allahım ,senden mutluluk,kolaylık ve bereket isterim, uğursuzluk ve helâk edici şeylerden sana sığınırım.
Ağız yıkanırken
Allahım, Muhammed (a.s.) ‘ a salât eyle. Bana kitabını okuma ve seni çok zikretme konusunda konusunda yardım et.
Buruna su verilirken
Allahım, bana cennet-i naim koksu aldır ve beni, ve beni onun nimetleriyle rızıklandır. Allahım, kötü bir yer olan cehennemden ve onun kokularından sana sığınırım.
Yüz yıkanırken
Allahım bazı yüzlerin ak, bazılarının kara olacağı günde , benim yüzümü ak eyle.
Sağ kol yıkanırken
Allahım kitabımı sağımdan ver ve hesabımı kolay eyle.
Sol kol yıkanırken
Allahım kitabımın solumdan verilmesindenr ve hesabımın zor olmasından sana sığınırım.
Başa mesh verilirken
Allahım, beni rahmetinle kuşat; üzerime bereketlerini indir, beni arşının gölgesi altında gölgelendir.
Kulaklara mesh edilirken
Allahım, beni sözü dinleyen ve onun en güzeline tabi olan kimselerden eyle ve bana cennet münâdîsini , iyi kimselerle işittir.
Boyuna mesh edilirken
Allahım boynumu ateşten koru. Zincirlerden ve bağlardan sana sığınırım.
Sağ ayak yıkanırken
Allahım, ayaklarımı Sırat üzerinde, müminlerin ayaklarıyla beraber, sâbit eyle.
Sol ayak yıkanırken
Allahım, münâfıkların ayaklarının kaydığı günde, ayaklarımın Sırat’tan kaymasından sana sığınırım.denilir.
Hadîs-i Şerifte “ bir kimse abdest alırken Allah’ı zikretse ve dua kılsa bütün cesedi temizlenir. Zikretmeycek olursa ancak abdest suyunun dokunduğu yerler temiz olur” buyurmuşlardır. Mâmamif, bu duaları aynen okumak mecburi değildir. Maksat abdest alınırken Allah’ın zikir ve dua edilmesidir. Hangi dua olursa olur, bunların tercihi me’sur olmalarıdır.
Nisabü'l Mevlevi 73-74
|